Autor: ANETA MACOLOVÁ
Za letní edicí Má Vlast EDIT Pop-Upu se definitivně zavřeli dveře. Další dny, pátek i sobota, se nesly jak jinak než v duchu nakupování. Dveře Design Portu DEPO byly i po další dny otevřeny úplně všem, návštěvnost byla velká a podpora ještě větší. Má Vlast EDIT tedy hlásí, že další ročník pop-upu byl úspěšný a autorky tohoto projektu oslavující módu, design, řemeslo a umění se těší na další.
Hlavním cílem projektu Má vlast EDIT, a tedy i pořádaného pop upu, je podpora lokálních tvůrců, umělců a designérů. Jedná se o koncept, kdy si zákazníci mohou věci pohromadě nejen prohlédnout, ale především vyzkoušet a koupit. Tímto se akce odlišuje třeba od fashion weeku. Vybírat mohou navíc nejen z tvorby jednoho, ale hned několika designérů. Domů si tak odnášejí kousky vyjímečné, krásné a udržitelné.
“Jsme moc rády, že se nám tato dlouho připravovaná akce mohla uskutečnit a čeští návrháři a designéři mohli své kousky představit konečně i jinak, než digitálně na svých online platformách. Navzdory letnímu termínu hodnotíme druhý ročník pop-upu velice úspěšně. Máme radost z každého prodaného výrobku, vidíme, že je o československou tvorbu, ale i o akci samotnou, velký zájem. To je pro nás hnací motor, všichni přítomní nás nabili energií. Další pop-up bude, snad už brzy, “ zhodnotila Má vlast EDIT 02 Ivona Petružálková.
Kvalita všech výrobků byla bezpochyby nejlepší. Pokud budeme na prodané věci nahlížet kvantitativně, mezi nejprodávanější značku pop-upu patřil jednoznačně návrhář zabývající se převážně streetwearovou módou Jan Černý. Dále pak nová koncept Sure Curated, který se soustředí na esenciální kusy v šatníku. Tvorba oblíbené značky udržitelného oblečení ODIVI také rychle mizela ze štendrů. Stříbrné šperky od Magdaleny Šťastníkové nebo šaty od dvojice Ester a Josefíny, to vše jsme s radostí balily do tašek. Děkujeme, že podporujete českou a slovenskou tvorbu!
“Má vlast je projekt, který oslavuje lokálnost v jakékoliv podobě. Jsem ráda, že kolem sebe máme tolik lidí, kteří nám po celou dobu více či méně pomáhali. Zároveň mě těší, že na jednom místě dostávají prostor známí a zaběhnutí návrháři jako je například Jan Černý a zároveň začínající designéři jako je Adéla Mitrengová z Ademi,“ dodala Natalie Kotrlová.
Další dominantou pop-upu byly samotné prostory, ve kterých se akce konala. Velká okna a spousta slunečního světla, které podtrhávalo atmosféru a zvýrazňovalo krásu vystavených oděvů. O hudbu se při zahájení postarala ktva, Kristýna Coufalová. Pro další dny sestavil na míru playlist THE MUSA.
“Prostor DEPO dal nádherně vyniknout oděvům a dalším doplňkům. Prosklené místnosti a designově zajímavý a hodnotný nábytek dokonale ladil s tvorbou umělců a designerů. Jsem ráda, že přišlo tolik lidí a o akci byl zájem a bylo o ní hodně slyšet. Nejvíc mě vždy těší, když nám lidé z našeho okolí nezištně pomohou s organizací a produkcí. Lidskost a laskavost tu pořád je a odráží se to i v MáVlast,” zhodnotila další ze zakladatelek projektu Magda Žůrková.
Děkujeme lidem, které vedle sebe máme a kteří nám pomáhají. Ať už s přípravami nebo našim partnerům, kteří naši akci dělají dokonalou: Kofola, Mumm, Beefeater, Kartotéka, Douglas, VOGUE CS, Artiffine, We are Ferdinand a další.