ČLÁNKY A ROZHOVORY

Óda na krásu

Autor: MAGDA ŽŮRKOVÁ

John Sharp Douglas, původem Skot, založil v polovině 19. století úspěšnou továrnu na mýdla v Hamburgu. Díky modernizaci výrobních procesů se mýdlo stalo běžným produktem i pro nezámožné občany. Po smrti Johna se podniku ujali jeho synové, kteří rozšířili nabídku o další produkty, jako cestovní nezbytnosti, módní doplňky a kožené zboží. Později převzala “J.S Douglas Sons” manželka jednoho ze synů Berta Kolbe. Ta v roce 1910 na zakázku pomohla otevřít první parfumerii Douglas v Hamburgu a existuje dodnes.

Douglas

Iniciativa českého Douglas je podpora mladých tvůrců na módní scéně. Móda a beauty k sobě beze sporu patří. Kromě partnerství s největší módní událostí v Česku – Mercedes-Benz Prague Fashion Week, Douglas také podporuje menší akce a jednotlivce a tentokrát i náš projekt Má vlast EDIT 02. Kromě kreativní účasti při produkci vizuálů k akci, máme jejich plnou podporu i v jiných odvětvích a aktivitách. Douglas každoročně nabízí speciální vánoční dárek k nákupu a právě na tomto projektu spolupracoval například s Pavlem Brejchou, Janem Černým nebo Vandou Jandou. Dalším propojením s módou je dress code zaměstnanců prodejen navrženým Borisem Králem. Většinu těchto projektů má na svědomí Kristýna Hošková, kterou všichni dobře známe z fashionweekových backstagí – má totiž u sebe papírové kapesníčky, nabíječku na telefon, žvýkačky, osvěžující sprej na obličej, deodorant, rychleschnoucí lak na nehty, nůžky, provázek, hřebíky… a taky úsměv na tváři a nekonečnou energii.

 

Proč se Douglas rozhodl podporovat lokální mladé návrháře?
Je to hlavně proto, že v naší zemi je mnoho mladých a talentovaných lidí, a co jim často chybí, jsou právě příležitosti a možnost zviditelnění. Firmy se často bojí spolupráce s mladým návrhářem a spoléhají spíš na osvědčená jména. V Douglas na to nahlížíme jinak a dosavadní spolupráce s mladými tvůrci si velmi vážíme. 

Je to nadnárodní iniciativa nebo lokální?
Je to iniciativa lokální. Máme v tomto volnost. Každý trh se může řídit tím, co uzná za vhodné a může podporovat to, co považuje za důležité. Samozřejmě pokud je to v souladu s Douglas kodexem. Protože máme poměrně významnou platformu, chceme být tím pomyslným tunelem, kterým prochází mladí tvůrci, a získávají další a další příležitosti. 

Móda a kosmetika patří k sobě?
Myslím, že každou sezónu je to dobře vidět na nejrůznějších módních přehlídkách, kde je spojení krásy s módou důležité. Hlavně nás teď pojí i jedno velké téma, a tím je udržitelnost, o kterou je třeba se zasadit v módě i v kosmetice.

Chce Douglas podporovat i lokální beauty brandy, jaké?
Rozhodně chceme. A už krůček po krůčku podporujeme. Nedávno jsme uvedli značku Not So Funny Any a připravujeme se na launchování dalších zajímavých značek, které zatím nemohu jmenovat. Je to pro nás hodně důležité, obzvlášť v období koronaviru, kdy nám přijde zcela přirozené podporovat tuzemské výrobce.

Anežka Horová

foto: Anežka Horová, oblečení Hana Frišonsová
foto: Jakub Jahn, oblečení Jan Černý

Jakub Jahn

Už sedm sezon Doulgas spolupracuje s Mercedes-Benz Prague Fashion Weekem. Jak bys tuto spolupráci hodnotila?
Hodně nám to dalo. Líbí se nám, že svět módy je vždycky o krok napřed. Ať už jde o trendy, neotřelé koncepty nebo důležitá témata, která se dotýkají nás všech – třeba právě o zmiňovanou problematiku udržitelnosti. My jsme na tuto spolupráci nesmírně hrdí. Být u zrodu nových nápadů, nových pojetí a vizí je samo o sobě krásné. Navíc, naši lidé se díky tomuto projektu mohou realizovat a dále posouvat kariérně, což je pro nás jako pro zaměstnavatele zcela zásadní. 

Kristy, co v Douglasu vlastně děláš? Většina z nás tě zná z právě z pražského fashion weeku, kde řídíš team make-up artistů.
Má náplň práce zahrnuje především přípravu obsahu pro sociální sítě a PR. Pravidelně se snažím přispívat i články do Douglas magazínu. A jak říkáš, několikrát do roka se objevím i v roli make-up supervizora na módních akcích.

Jaký projekt v rámci Douglas tě nejvíce bavil, na jaký jsi nejvíc pyšná?
Kromě MBPFW jsem nejvíc pyšná na projekt JAN x DOUGLAS, který byl takovým mým prvním větším počinem v Douglas, a který vedl k dalším zajímavým projektům. Například ke spolupráci s Vandou Jandou nebo Borisem Kráľem, který má na svědomí dress code našich zaměstnanců.

Do těchto projektů se snažíme kromě návrhářů zapojovat i další talentované umělce z řad fotografů a filmařů. Velmi si vážíme spolupráce s Anežkou Horovou, Jakubem Jahnem a mnoha dalšími. 

Jak se díváš na beauty business u nás a ve světě?
Beauty business se dynamicky mění. Zaznamenali jsme to hlavně v souvislosti s covidem. Lidé u nás i ve světě měli najednou více času zabývat se složením produktů, etickými a ekologickými otázkami a celkově správnými postupy v péči o pleť a tělo. Tyto změny v přístupu ke kosmetice jsou podle mého zcela zásadní. Osobně si myslím, že člověk by se měl vyhnout impulzivním nákupům. Měl by zkrátka vědět, co si kupuje a proč. 

Mám moc ráda lokální značky a sleduji je. Líbí se mi, že se do tohoto nelehkého businessu pouští čím dál více lidí i u nás. Spousta značek už je natolik etablovaná, že se rozrůstá dál do světa, což je skvělé. Hodně mě baví Pigmentarium, od nichž zbožňuji vůni Paradiso, Not So Funny Any a nebo značka Malinna, jejíž produkty používám na doporučení Cindy Kerberové.

Douglas
Douglas